:)

::assalammualaikummm ::

Sabtu, Februari 19, 2011

hidup :)

manusia , kita terhasut dengan godaan syaitan !
kita kalah dengan pujukan dunia ,
kita lemas dalam keseronokan nafsu .
andai kita leka mengejar
kenikmatan ciptaan dunia , siapa yang mahu berlari mencapai kerahmatan allah,
menjadi kalifah sebagai mana yang di ajar oleh nabi muhammad s.w.t ?
kenapa harus melabur untuk meninggikan saham di neraka , dan merendahkan nilai saham di syurga ,
andai aku memilih jalan yang diredhainya sejak dari mula aku mengerti kehidupan ini , akan aku penuhinya seperti aku on9 fb setiap masa ?
di mana letaknya akal ketika kita mula melakukan kejahatan ?
kita hanya pelakon di atas muka dunia ciptaan allah , kita hanyut dalam dunia yang dicipta manusia .
subhannallah , aku tidak mengerti apa yang aku kejar dalam hidup .
andai aku bisa mengutip kembali sisa hidup yang penuh kehitaman , akan ku bersihkan kembali menjadi mutiara ,
jangan hanya berfikir , tetapi tidak beramal , kembalilah ke jalan yang lurus , DIA masih membuka pintu yang kita harapkan .
malu na cakap aku sayang pada allah . nabi . islam . kerana ak bukan hamba yang baik , umat yang menurut perintah .
insyaallah , aku akan sentiasa mengingatimu walau dalam bisikan syaitan .
amin 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

:) kata